09126898302
ایران - تهران - تهران - اندیشه - فاز یک - بلوار طالقانی - بین یازدهم و دوازدهم - یدکی میلاد
منو سریع
علت لرزش فرمان ماشین
مطالب مرتبط

علت لرزش فرمان ماشین

دسته بندی ها
جلو بندی تعلیق
زمان مورد نیاز برای مطالعه
2 دقیقه

یکی از مشکلات متداولی که اغلب رانندگان خودروهای سبک و سنگین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند لرزش فرمان خودرو است.از آنجایی که فرمان یکی ازاجزای بسیار مهم برای نگه داشتن کنترل وسیله نقلیه است بنابراین در صورت وجود این مشکل باید سریعاً اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن انجام دهید

    : ازجمله دلایل گوناگونی که باعث لرزش فرمان می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

1- تنظیم نبودن لاستیک   

یکی از شایع‌ترین دلایل لرزش فرمان تنظیم نبودن یا بالانس نبودن چرخ ها است. اگر لاستیک خودرو تنظیم نباشد قطعاً فرمان ماشین در سرعت‌های بالا با لرزش مواجه خواهد شد. به طوری که اگر سرعت شما بالاتر از ۹۰ کیلومتر باشد. فرمان تکان‌های شدیدی خواهد خورد.با این حال اگر لاستیک شما تنظیم نباشد در سرعت‌های پایین دچار مشکلی نخواهید شد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تنظیم نبودن لاستیک می‌تواند از طول عمر مفید آن بکاهد.

2- کم باد بودن لاستیک‌های ماشین

کم باد بودن لاستیک‌های خودرو یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان در سرعت بالا است. کم باد بودن لاستیک‌های خودرو در سرعت بالا می‌تواند برای راننده و سرنشینان بسیار خطرساز باشد. هنگامی که شما بدون توجه به باد لاستیک خودرو به رانندگی ادامه می‌دهید در هر لحظه ممکن است خطری در کمین شما باشد و از طرفی دیگر کنترل ماشین نیز بسیار دشوار می‌شود. جدا از تمام این مشکلات کم باد بودن لاستیک حتی می‌تواند به ترکیدگی لاستیک‌ها نیز ختم شود.

3-از شکل افتادن لاستیک ماشین

از بین رفتن آج‌ها و یا جدا شدن تسمه‌ها همگی نشانه فرسودگی لاستیک خودرو و از شکل افتادن آن‌ها هستند. در این هنگام حتی زمانی که با سرعت بسیار کم نیز به رانندگی خود ادامه می‌دهید متوجه لرزش فرمان و ماشین می‌شوید. در صورت وجود این مشکل بهتر است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای تعویض لاستیک خودرو انجام دهید. 

4- خرابی جلوبندی ماشین

مشکل داشتن و یا خرابی جلوبندی ماشین سنگین یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان است. در صورتی که جلوبندی خودرو ایراد داشته باشد هنگام رانندگی در سرعت بالا با لرزش فرمان مواجه ..خواهید شد. از طرفی دیگر لرزش ماشین در سرعت بالا هم می‌تواند یکی از نشانه‌های خرابی جلوبندی ماشین باشد.

علت لرزش فرمان در سرعت بالا

اگر تا به حال هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا با لرزش فرمان مواجه شدید باید بدانید که این موضوع هم دلایل مخصوص به خود را دارد. علت لرزش فرمان در سرعت بالا به دلیل خرابی .

سیبک است. سیبک نقش بسیار مهمی در فرمان پذیری خودرو دارد بنابراین در صورتی که این قطعه با مشکلی مواجه شود خودرو لرزش‌های زیادی را تجربه خواهد کرد.

علت لرزش فرمان در حالت درجا

خیلی اوقات پیش آمده که هنگام روشن کردن خودرو متوجه لرزش فرمان خودرو می‌شوید. در این هنگام ممکن است نگران شوید که چه مشکلی برای ماشین پیش آمده است. علت لرزش فرمان در حالت درجا را می‌توان ایراد در سیستم هیدرولیک خودرو دانست. این موضوع یکی از مواردی است که نمی‌توانید خودتان به تنهایی برای رفع ایراد آن اقدامات لازم را انجام دهید.

تعمیرکارها برای رفع علت لرزش فرمان در حالت درجا تلاش می‌کنند تا در مرحله اول از طریق هواگیری سیستم هیدرولیک خودرو را رفع ایراد کنند.

 

علت لرزش فرمان در سرعت پایین

علت لرزش فرمان در سرعت پایین هیچ‌گونه ربطی به خودروهای قدیمی و مدرن ندارد. به این خاطر که این مشکل می‌تواند در هر ماشینی اتفاق بیفتد. برای آن که اجازه ندهید لرزش فرمان در سرعت پایین به خودروی شما غلبه کند باید با دلایل اصلی این اتفاق آشنا شوید. از جمله دلایل متعدد لرزش فرمان در سرعت پایین عبارت‌اند از:

صاف شدن لاستیک‌ها

به طور معمول در خودروها لاستیک‌هایی که در قسمت عقب قرار می‌گیرند دیرتر از لاستیک‌هایی که در قسمت جلو قرار دارند فرسوده می‌شوند. بنابراین باید دقت داشته باشید که وضعیت لاستیک‌ها را بررسی کنید تا لاستیک‌ها صاف نشده باشند. قبل از اینکه لاستیک خودرو دچار خوردگی و صاف شدگی شود حتماً آن‌ها را تعویض کنید تا جلوی لرزش فرمان خودرو را بگیرند.

فشار نامناسب در لاستیک‌ها

برای هر نوع لاستیکی تعیین می‌شود که تا چه میزان فشار باید به آن وارد شود تا نترکد. این موضوع کاملاً روشن است که لاستیک‌های ضعیف‌تر فشار کمتری را می‌توانند تحمل کنند و در لاستیک‌های قوی‌تر این میزان فشار افزایش پیدا می‌کند. برای آنکه بتوانید فشارهای وارد شده به لاستیک‌های عقب و جلو خودرو را به تعادل برسانید لازم است هر چند ماه یک‌بار لاستیک‌های عقب و جلو خودرو خود را با یکدیگر تعویض کنید.

ایراد در میله‌های داخلی و خارجی

یکی از عواملی که باعث حفظ تعادل خودرو می‌شود و از طرفی دیگر باعث علت لرزش فرمان خودرو در سرعت‌های پایین است وجود میله‌های داخلی و خارجی هستند. این میله‌ها می‌توانند چرخ‌های خودرو را نگه دارند بنابراین در صورتی که مشکلی در آن‌ها ایجاد شود تعادل لاستیک خودرو به هم می‌ریزد و در نتیجه لرزش فرمان در سرعت پایین احساس خواهد شد 

 

 

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری
.allHeaderIndex2 .allSearchData ul:nth-child(2){ display: none; }